XXX Rassegna Internazionale del Cinema Archeologico

Cinema al Museo

• Proiezione dei film non in concorso in lingua originale, iscritti alla XXX Rassegna Internazionale del Cinema Archeologico

Domenica 3 novembre 2019

Sala Convegni F. Zeni
della Fondazione Museo Civico di Rovereto
B.go S. Caterina, 41 / Rovereto

Fondazione Museo Civico di Rovereto
museo@fondazionemcr.it

-----------

Chollywood
Nazione: Cile
Regia: Rodrigo Contreras e Nicolas Garcia
Durata: 54’
Anno di produzione: 2017
Produzione: Gaston Norambuena
Consulenza scientifica: Graciela Corei Gonzalez

The Pampa del Tamarugal, in the middle of the Atacama Desert, receives every month of July hundreds of people who give life to the great feast of La Tirana; space of popular fervor crossed by superstition, syncretism and global culture. Place of pilgrimage of Indians red skins and dancing devils, of Mickey Mouse and polar bears. Characters that guide us through the imaginary universe of Chollywood, documentary film that describes the fantastic sense of the Latin American party, in a succession of audiovisual elements that defy the codes of the genre, distancing themselves from their ethnographic record, inviting us to live this unique festivity in the north of Chile.

Behind the Paradise
Nazione: Ecuador
Regia: Alain Chiaviano Aldonza
Durata: 30'
Anno di produzione: 2018
Produzione: Javier Vázquez Fernández
Consulenza scientifica: UTPL - Ministry of Environment of Ecuador

During the last centuries, our technical and technological development has transformed the environment as never seen before. Looking for comfort we have covered the ground with asphalt, disconnecting ourselves from an essential part of our nature, the earth. However, there are still places where you can get that connection with our life, culture and history. Podocarpus and Yacuri. Find out what is hidden "Behind the Paradise".

Adolf Vallazza, Sciamano del legno antico
Nazione: Italia
Regia: Lucio Rosa
Durata: 40'
Anno di produzione: 2019
Produzione: Studio Film TV
Consulenza scientifica: Sabina Vallazza

Il bosco, silente e ordinato, i tronchi ravvicinati e umidi si sono affidati ad Adolf Vallazza. Un viaggio assorto e pieno di attese finisce nei linguaggi e nelle forme dell’uomo contemporaneo. L’artista non interroga la materia - che è già sua - ma il genio dei luoghi che l’ha generata. Con lui tesse il dialogo serrato che porta alle trasformazioni dei legni, programma i loro destini futuri e in loro soffia il suo spirito.

-----------
Rassegna Internazionale del Cinema Archeologico 2019